Procedura de reclamații / Returnarea bunurilor
PROCEDURA DE RECLAMAȚII
reglementând condițiile de reclamație dintre operator/vânzător și client/cumpărător (denumit în continuare „RP”)
Dispoziții introductive.
1. Operatorul (vânzătorul) magazinului online la ohy.sk este Hesty sro, Pod Wilec hôrkou 9, 08001 Prešov.
2. Clientul (cumpărătorul) în magazinul online este orice persoană fizică sau juridică care trimite un formular electronic cu o comandă de bunuri (produs(e) sau serviciu(e).
3. Prezenta Procedură de Reclamații reglementează raporturile juridice dintre operator și client în gestionarea reclamațiilor privind corectitudinea și calitatea bunurilor și serviciilor furnizate de operator.
4. În sensul prezentelor proceduri de reclamații, o reclamație este înțeleasă ca un drept exercitat de client în temeiul răspunderii pentru defectele bunurilor sau serviciilor furnizate de acesta, care necesită o anumită remediere sau o compensație pentru executarea defectuoasă sau neexecutarea obiectului contractului.
Procedura de gestionare a reclamațiilor.
1. În temeiul prezentei directive, o persoană autorizată poate depune o plângere personal, în scris sau prin e-mail.
2. Reclamația trebuie să precizeze în mod clar, în special:
• cine depune plângerea (nume, prenume, adresă permanentă),
• obiectul reclamației sau ceea ce dorește clientul,
• cui îi este adresată plângerea,
• data depunerii plângerii,
• semnătura clientului sau semnătura Persoanei Autorizate împreună cu împuternicirea.
3. În cazul unei reclamații depuse prin e-mail, fax sau în scris de către o Persoană Autorizată în numele Clientului, reclamația trebuie să fie însoțită de o procură pentru reprezentarea Clientului în chestiunea reclamației.
4. Dacă plângerea nu conține elementele specificate la punctul 2 al prezentului articol, aceasta va fi considerată nejustificată.
5. Termenul limită pentru soluționarea unei reclamații este de maximum 30 de zile de la data depunerii reclamației. Clientul va emite Clientului un document scris care confirmă soluționarea reclamației.
6. Data depunerii unei reclamații se înțelege a fi data la care clientul depune o reclamație. Următoarele sunt considerate date de depunere a reclamației:
• pentru expedierile poștale – ziua livrării reclamației la oficiul de registru al sediului social al clientului
• în cazul livrării personale – data de pe copia reclamației prin care clientul confirmă livrarea
• când este livrat prin e-mail – ziua livrării mesajului e-mail la adresa de e-mail a clientului.
7. Alte raporturi juridice dintre operator și client, care nu sunt reglementate în mod expres de prezentele Proceduri de Reclamații, vor fi guvernate de prevederile relevante ale contractelor individuale încheiate între operator și client, de prevederile relevante ale reglementărilor legale general obligatorii valabile pe teritoriul Republicii Slovace, în această ordine.
8. Clientul are dreptul să modifice sau să aplice modificări prezentei Proceduri de Reclamații în orice moment, în funcție de modificările reglementărilor legale și ale mediului de afaceri. Clientul va stabili formularea actuală a Procedurii de Reclamații prin publicarea acesteia pe site-ul său web.
9. Dacă clientul nu este mulțumit de modul în care vânzătorul a gestionat reclamația sa sau consideră că vânzătorul i-a încălcat drepturile, clientul are dreptul să contacteze vânzătorul cu o cerere de despăgubire. Dacă vânzătorul răspunde negativ solicitării clientului în conformitate cu propoziția anterioară sau nu răspunde la o astfel de solicitare în termen de 30 de zile de la data trimiterii acesteia către client, clientul are dreptul să depună o propunere pentru inițierea unei soluționări alternative a litigiilor în conformitate cu prevederile articolului 12 din Legea nr. 391/2015 Col. privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum și privind modificarea anumitor legi.
Entitatea competentă pentru soluționarea alternativă a litigiilor consumatorilor cu vânzătorul este Inspecția Comercială Slovacă sau o altă entitate juridică autorizată competentă, înregistrată în lista entităților de soluționare alternativă a litigiilor menținută de Ministerul Economiei al Republicii Slovace (lista este disponibilă la https://www.mhsr.sk/ ); clientul are dreptul de a alege pe care dintre entitățile de soluționare alternativă a litigiilor enumerate să o contacteze.
Prezentul RP intră în vigoare la data de 1.11.2015 și înlocuiește integral RP-ul anterior. Operatorul își rezervă dreptul de a modifica RP-ul fără notificare prealabilă.
RETURUL BUNURILOR
PROCEDURĂ:
2. completați o reclamație sau o returnare prin sistemul nostru intern Reclamații / Returnări
3. Trimiteți coletul la adresa: Hesty sro, Radlinského 9, 08001 Prešov .
Bunurile trimise în acest mod nu vor fi acceptate și vor fi returnate.
4. Dacă am primit produsele într-o stare nedeteriorată (nepurtate, în ambalajul original și cu etichete, dacă produsele aveau etichete), banii vor fi transferați în contul dumneavoastră în termen de 30 de zile.
Consumatorul are dreptul să despacheteze și să testeze bunurile după ce le primește, într-un mod similar cu cel în care le achiziționează dintr-un magazin fizic tradițional. Cu toate acestea, testarea nu înseamnă începerea utilizării bunurilor și returnarea lor vânzătorului după câteva zile.
În cazul în care consumatorul se retrage din contract doar parțial, adică returnează doar o parte din bunuri din comanda totală, iar această returnare reduce valoarea bunurilor comandate sub suma specificată pe baza căreia a fost acordată reducerea de transport, consumatorul este obligat să plătească costuri suplimentare de transport.